Followers

Friday, June 10, 2011

untuk wanita


jangan la mudah termakan dengan janji manis lelaki.
yee. memng aku baru 17 tahun. mentah lagi.
ini semua untuk peringatan kita.
perempuan sekarang dah pandai berfikir.
bukannya macam zaman nenek moyang kita.
perempuan sekarang dah belajar tinggi2.
masuk universiti, belajar luar negara.
jadi jangan berfikir dengan pemikiran yang sempit.
lelaki bukan segala2 nya.

jauhi lah lelaki yang ingin memainkan kamu.
yee. kalau kamu pun memang nak main2.
bagai aku tak salah.
ye la. kita harus belajar dan mencuba.
bila kita tahu dia orang yang tepat.
baru lah kita mula dengan lebih serious.

tapi masalah sekarang.
perempuan terlalu meletakkan harapan yang tinggi.
ye, kadang2 aku pun sama.
tapi ini kan peringatan. sama2 kita saling ingat mengingati.
cubalah selami ape yang patut dahulu.
jangan terlalu berharap.
kadang2 kita kena jauhkan diri jugak dari lelaki yang nak mainkan perasaan kita.
maklumlah, kita perempuan ni berjiwa halus.
kata orang
kalau takut bermain api jangan lah main *  ada ke ? haha

kadang2 aku sedih bila tgk perempuan yang kecewa akibat putus cinta ni.
ada jugak perempuan yang putus cinta ni
tak de perasaan. esok lusa cari lain *hahaha
simpan lah air mata tuh,
hidup kita takkan berakhir kalau tiada lelaki disamping kita.
ambil ia sebagai pengajaran.
jadikan pengalaman yang berguna.
jangan lakukan benda yang bodoh.
kita ada agama , ada pegangan masing2.
aku rasa setiap agama tak ada
yang membolehkan penganutnya membunuh diri
atau mencelakakan diri bukan ?
jadi teruskan hidup kita dengan senyuman. :)

nota: aku tahu, cakap lebih mudah dari merasakan. ya lah. kata orang berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. tapi ingat lah, kita masih punya keluarga, kawan2 dan yang paling penting ALLAH. jadi jagan terlalu kecewa. teruskan tersenyum. :) pasti akan ada yang lebih baik untuk kamu.
dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

2 comments:

Ira said...

sangat setuju dengan pandangan awak :)

duniapadamataaku said...

terima kasih ira sebab bersetuju. :)