Followers

Monday, April 4, 2011

ceritera : part 4

luahan hati seorang gadis kepada lelaki yang disayanginya:



boleh kau faham?
apabila aku kata cinta tak semestinya kau ada segala2 nya
tapi kau adalah segala2nya dalam hati aku.
boleh kau faham?
seandainya aku nangis disebabkan oleh kau
bukan bermkna aku seorang yang lemah
tapi sebabnya aku masih mahu mencari kekuatan untuk mencintai kau
boleh kau faham?
andai aku marah
bukan sebab aku benci atau tak pandai mengawal perasaan
tapi sebab aku terlalu mengambil berat dan sayangkan kau.
berhentilah berfikir kau bukan untuk aku.
boleh kau faham?
andainya aku hanya senyap
bukan sebab aku taknak bercakap atau bosan dgn kau.
tapi aku risau kalau2 kau yg taknak bercakap dengan aku
atau mungkin juga hati aku tgh sakit

boleh kau faham?
sekiranya aku inginkan kau berubah
bukan kerana aku tak dapat menerima kau seadanya
tetapi sebab aku ingin kau mendapat yang terbaik untuk masa depan kau
boleh kau faham?
jika aku cemburu
bukan sebab aku ingin mengongkong kau
tapi sebab aku terlalu sygkan kau dan takut kau mengkhianati kepercayaan itu seperti anak kecil
boleh kau faham?
andai aku merajuk
bukan sebab aku mengada-ngada.
tapi aku cuma inginkan sedikit perhatian dari kau bukan nya hadiah atau wang ringgit
dan andai kau tahu
jika aku inginkan kau tinggalkan aku
aku cuma perlu menenangkan fikiran aku sebentar bukan untuk selama-lamanya

nota: ALLAH mencipta lelaki dan wanita dgn perbezaan tertentu.
untuk mereka saling melengkapi dan memahami. tolong jangan mencari pelbagai alasan untuk menjauhkan diri.
dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

2 comments:

cBk said...

tq follow my ugly blog..hehe...kalu ada masa komen my blog..cheers

duniapadamataaku said...

hehe, no biggie ler