Followers

Wednesday, March 16, 2011

ceritera; part 3

ape yang ingin diluahkan oleh seorang gadis kepada org yg disayangi



cinta dan sayang adalah benda yang sangat typical dan complicated.
ada yang terlalu obses dgn cinta kepada manusia hingga berfikir bila ia tiada dirinya akan musnah.
ape itu sebetulnya cinta?
dan ape yang aku nak sampaikan ini adalah ape yang tersimpan dalam hati seorang gadis utk seseorg yg disayangi. ( ye aku tahu aku dah tulis kat atas tu)

untuk kau.
aku tahu yang kau tahu aku syangkan kau. dan aku pasti kau tahu aku inginkan kau ?
bukan aku sudah aku kate dahulu,
aku tidak ingin jatuh disebarang tempat tetapi jatuh aku hanyalah jatuh cinta, jatuh cinta terhadap kau.
ape susah untuk kau faham? jangan jadikan aku sebagai mainan sebab aku tak suke begitu.
ingat jangan pernah terlintas dalam fikiran kau untuk melukakan aku.
kerana kau tahu bukan, perempuan tidak suka dilukai. dan perempuan tidak suka dikhianati.
percayalah fakta ini.
dan kau lelaki yang aku sayang, janganlah sia-sia kan perasaan aku ini kerana ia bukan hnya sekadar penulisan yang buleyh dipadam begitu sahaja. ia adalah sesuatu perasaan.
jangan hanya memberi impian yang begitu menggunung kerana aku tak suka.
dan jgn risau bg aku cinta  itu bukan ugutan, kemarahan dan dendam sepanjang hayat. 
jika tidak merasai ape yg dirase hanya cakap dan berbincang 
kerana aku tak ingin hanya sebelah pihak yang merasakan bahagia dan sebelah lagi hanya memendam rasa. aku seorang yang moden dan bukan yang berfikiran sempit .
aku tidak akan mati jika tiada kau. sifat terus terang amat penting.



nota: dan aku tahu bagi si gadis yang mengecapi ape yg diiginkan pasti akn berasa seperti dunia berhenti berputar. percayalah , hargailah apa yang ada. selesaikan segala masalah dgn bijak.
ini hanyala ceritera dan tidak berkaitan dgn sesiapa. :)



dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

4 comments:

rarapuing said...

nice blog babe. rara terjah sini & follow jugak.. kalau ada masa dtg la terjah blog rara hihi

puingcinta.blogspot.com

sukehatiaku said...

okeyh rara.. no hal. :)

Raji berkata said...

betul hargai sesuatu itu seadanya ;D
bukannya senang hendak dicintai ^^

sukehatiaku said...

betul tuh ! bukan senang. :)