Followers

Tuesday, February 1, 2011

dewasa penipu

:*
org yg dewasa gemar menipukan ? melarikan apa yg mereka rase. menyembunyikan ape yg mereka mahu. memendam ape yg mereka rase sakit. cube berlagak gagah. mungkin kerana ego. malu utk mengaku.
berbanding dgn kanak2 yg lebih relevan dan bersikap terbuka dgn ape yg terbuku dihati mcm pernah yg aku katakan dlm post yg dahulu.

*tunduk
*tenung lantai
lemah kadang2 dgn manusia yg hanye mahu memendam dari meluahkan..
yg tak mengaku dgn ape yg mereka rase.. mungkin mereka cuba utk melupakan tntg itu
tapi kalau asyik menyaktkn kenape perlu terus bersembunyi. bersmbunyi di sebalik bayng2 org lain ?
bukan itu penipu. cube menyembunyikan air mata dalam deraian hujan..
itukah dewasa? malu dgn ape yg mereka rase ?
mungkin itu lah dewasa konon dgn sikap matang mereka yg mmpu menghadapi pelbagai masalah
walhalnye tidak..
dewasa mmg lemah, lemah dari kanak2..
tapi itulah dewasa,,,,,,,,,, (berlagak matang)

nota : mungkin kah aku dah makin dewasa? menjadi seorg penakut.. dan  berlagak kental..
dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

10 comments:

Taip Saja said...

org dewasa lebih complicated..like you said, lebih memendam..
kanak2 innocent dan suci..sbb tu it's better to ask pendapat kanak2 about something coz they will be honest with you..

sukehatiaku said...

ye betul tuuu !!
:)

- Khairiyah - said...

Bgus entry ni :)
Smuanya mmg fakta yg btul :)
HAHA :)

.izzatul.hazwani. said...

good entry.but dear,bende xkn jd elok klo sndiri tak elokkan.rite?
samela jugak.if dea da besar n pilih jd ego,so egolah dea.ehe!

sukehatiaku said...

hehe.. izzatul tapi kebanyaknye mmg ego kan ??? hehee

sukehatiaku said...

khairiyah.. tengs..
ini mmg fkta dari sudut dunia yg saya lalui.. :)

shaidatul shazlina said...

adults memang suka tipu,,but child won't ! believe me .. ;)

sukehatiaku said...

yes.. im believe u...
dats the true.. rilly truee.. :)

She is f.A.z.A said...

org dewasa tipu coz dorang nk cari alasan..

bdk kecik pon kdg2 tipu sbb takut kene marah..

hehe

sukehatiaku said...

hehe.. tapi budak kecil menipu hal kecil dan mereka lebih jujur..
dewasa pula mmg gemar sembunyikan diri mereka dari ape yg mereka rase