Followers

Sunday, February 20, 2011

cerite: sakit part 1 #

sakit adelah satu rase yg amat memeritkan.. bukan kah ?
contohnye rase sakit bile kita dipatuk ular atau bile kita kene h1n1,,,
tapi aku belajar dlm dunia biologi rase sakit ini bulyh berkurang dan tidk akan berlaku jika kite mengambil vaksin yg akan stimulates dlm bdan dan menghasilkn antibodi yg buleyh menghapuskn dan mengelakkn daripada kesakitan yg sama berulang.kerana antibodies tadi telah melepasi immunity level bdn kita..
*dari segi sainstifiknyee,, haha,, BUAT BIJOK

tetapi sakit utk menahan perasaan sukar untuk dielakkan bukan ?
bukan sahaja sakit itu sukar utk dielakkn malah kadang2 lebih sakit dari sebelumnye.
contohnye sakit yang aku mksudkan adalah sakit utk mengaku ape yg kite rase..
seperti kite meyukai seseorg itu tapi kita tak boleyh nk meluahkan.
mugkin kadang2 kite selesa dgn care begitu
tetapi mkn dalam kan ?
ye la..  ade separuh manusia lebeyh gemar menyukai ssorg walaupun org tu tak suke dea...
bukan ke itu sakit namenye?
dan selepas itu dea akn terus mencari yg laen dan jika yg sama berulang..akan dia terus menerus seperti itu...

dan sebab itulah mereka tidak berjaya dan asyik berkate belum jumpe yg sepatutnye..
jika kita ayik berlari bila kita akn berhenti? bukan itu pengecut namenye? mungkin kita tkt dgn mase depn.
tapi siapa yg tak tkt dgn mase depan bukan ?
sekurang2 nye kita mencuba dan yakin pada diri.

nota.: tidak ade sesiapa akn syg diri kita lebeh dari kita menyanyangi diri sendiri,
syg diri sendiri lebey dari kita syg sesiapa pun.
dgn itu kita tidak akn skt memikirkan org lain kerana sedar mereka sebenarnye yg tidak layak utk kita.
dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

2 comments:

bunga said...

jika kita syg diri kita sendiri..secara aoutomatik kita akan syg org lain gak..hehe..

sukehatiaku said...

tak semestinye...
syg diri tak semesti akn syg org lain jugak..
org lain dan diri bebeza..
syg diri dulu sebab itu adalah anugerah yg diberi oleh allah..