Followers

Tuesday, January 18, 2011

dewasakah aku ?

*mmpukah aku
kadang2 dlm dunia ini ada sejenis manusia sering tak tahu ape yg mereka inginkan sebenarnya. berjalan dan melewati masa ini dgn mengikut aliran saja tanpa mahu memirkan apa dan bagaimana tempat mereka patut berhenti. manusia tidaklah terlalu kompleks sehingga ape yg mereka inginkan tidak mmpu diucap dgn kata2.
secara jujur dari hati, kadang2 kanak2 itu lebih jujur dari org dewasa. mereka tahu ape yg mereka inginkan dan berani menyatakan tanpa rasa takut. berbanding dgn org dewasa yg sering mengelak dan tidak ingin menyatakan tntg ape yg mereka inginkan..

jikalau masa kecil dahulu kebnyakn kanak2 gemar meluahkan ape rase mereka. contohnya, mereka berani menyatakan rasa suka mereka pada org yg mereka suka sedangkan mereka msih kecil dan belum tahu apa itu erti cinta. tanpa rasa segan silu, mungkin kadang2 ape yg mereka ingin kan adalah sesuatu yg sensitif dan lain2.. tapii mereka tetap meluahkannya...

berbanding dgn org dewasa yang hnya berselindung dibalik kata2 dan tingkah laku, mereka lebih banyak berfikir mengenai ape yg akn berlaku dari segi negatif... dan kadang2 semakin dewasa ssorg itu semakin ego diri mereka tinggi...dan menjadi penakut..

*dewasakah kita?
nota : sediakah aku menjadi dewasa? berpura2 utk tidak meyukai apa yg aku inginkan ?takut dgn apa yg aku fikirkan dan inginkan ?  menjadi seorg yg egois? aku ingin seperti dahulu.. ketika masih kecil, tidak memikirkan mengenai org lain,. yg ada hanya dunia aku dan apa yg aku ingin.. tidak perlu berselindung disebalik kata2..
dah bace, komen la ye. tekan like sekali.:)

No comments: